Wednesday 9 July 2014

Bali

Nászutunk elejét a pihenésnek, relaxálásnak szenteltük első 5 éjszakára még itthonról foglaltunk szállást. Sokáig böngésztünk, válogattunk a lehetőségek közt, míg végül Nusa Dua mellett döntöttünk. Szempont volt, hogy tengerparton legyen nem túl messze a reptértől, mivel éjfél körül érkezünk és taxiznunk kell. A taxizást már kifejtettem itt, szóval ugorjunk a szállodába.

Első látásra beleszerettünk. Part melletti jó nagy területen fekszik, sok különálló épületből áll, az udvara beillene botanikus kertnek, tele van egzotikus fákkal, virágokkal. És a legapróbb részletekre odafigyelnek, egész nap járják a kertészek az udvart és szedik össze a lehullott faleveleket.
Míg Indonézia nagy része muzulmán, addig Balit leginkább hinduk lakják (93%). Ennek megfelelően a hotel kertjében is több helyen jelen voltak a jellegzetes hindu szentélyek és egy nagyobb templom is.
Itt tartózkodásunk alatt elkaptuk az egyik legnagyobb ünnepüket, a Galungan-t. Ez tíz napig tart, és Kuningan követi. A jó gonosz feletti győzedelmét ünneplik, valamint úgy tartják, hogy ilyenkor az őseik visszatérnek, meglátogatják őket. Ezért minden ház bejáratát, utcát hatalmas banánfa és egyéb levelekből készített díszekkel ékesítik. Ha az őseik szellemei nem is, de az élő rokonok ilyenkor hazatérnek, szóval ebben a periódusban a forgalomban még nagyobb káosz uralkodik, nagyok a dugók. Előző posztokban leírtam, hogy a forgalom amúgy sem egy leányálom. :)
Eredetileg azt terveztük, hogy az 5 nap alatt megpróbálunk több helyre eljutni, hogy minél többet lássunk a szigetből. Sajnos Nusa Dua-n nincs tömegközlekedés, így önerőből kell az utazást megoldani. Ez taxizást jelent. Ez nem nagyon volt ínyünkre, ezért csupán egyszer hagytuk ott 4-5 órára a szálloda nyugalmát. Rövid ár/idő egyeztetés után elindultunk egy körútra. Első állomás a félsziget délnyugati csücskén levő Uluwatu templom. Számomra a templomnál érdekesebb volt a helyszín, ahova épült, ugyanis magas és meredek sziklafal tetején található, ami alatt ott az Indiai óceán. A látvány lélegzetelállító.

A következő állomás egy parányi, de annál szebb part. Itt a hátulütője a taxis körútnak, ugyanis a sofőr fél órát adott itt nekünk. Fél óra arra volt elég, hogy gyorsan felvegyük a fürdőruhánkat, gyorsan megmártózzunk a vízben, majd gyorsan átöltözzünk :)

Ezután útba ejtettünk egy kávégyárat, ahol a kedves házigazda körbevezetett és részletesen elmagyarázta mi a különbség a hím és nőstény kávészemek között(!). Az egyik zárt szem a másik nyitottabb, illetve az egyik erősebb, másik simább. Szívesen részletezném, de sajnos már nem emlékszem :). Majd mindkét fajtát meg is kóstoltuk.

Egy kiadós ebéd után visszatértünk a szállodába.

Más napokon nem nagyon merészkedtünk ki. Első nap elindultunk sétálni, de hamar rájöttünk, hogy itt ezt a fogalmat nem ismerik. Elég nagy volt a kontraszt a szálloda hihetetlen nyugalma, és a kapuin kívül jelenlevő forgalom között. Leginkább csak a szemközti boltba mentünk át vizet venni, de ehhez is a kint álló biztonsági őr segítsége kellett, aki a sípjával és táblájával leállította a forgalmat, míg mi átszaladtunk az úttesten. Mindezt annak ellenére, hogy zebrán mentünk volna át :).

Lassan kezdődik a holland-argentin meccs, szóval folyt. köv. :)